marți, 4 aprilie 2017

“O POVESTE A PORCULUI” – TEATRUL “ION CREANGĂ” (gazdă TEATRUL EXCELSIOR)

AMUZANT DIALOG CU MICUȚII SPECTATORI
         De peste cinci ani, Teatrul “Ion Creangă” din Piața Amzei nu mai are sediu pentru că se tot consolidează și modernizează clădirea. Primarii trăncănesc și fac promisiuni deșarte, ca la noi. Primărița Capitalei declară că este foarte preocupată de cultură și înființează Teatrul Principal la sala Dalles cu un repertoriu de … “ținută culturală” – “Mă mut la mama!’, “Mă mut la … tata”, “Mă mut sau nu mă mut? Aceasta e întrebarea” sunt titlurile de “valoare” la acest teatru de șușe! În acest timp, Teatrul “Ion Creangă” nu are în continuare sediu, dar colectivul lucrează cu dăruire premiere atractive.

        Teatrul Excelsior a găzduit recent premiera “O poveste a porcului” după povestea lui Ion Creangă, o adaptare amuzantă într-o formulă modernă. Regizorul Mircea Cornișteanu a alcătuit un scenariu în care acțiunea petrecută într-o lume de basm este comentată de un povestitor cu micuții spectatori. Regizorul manevrează inspirat teatral povestea prin îmbinarea realității cu magia fantasticului.
Decorul încântător creat de Puiu Antemir ilustrează ca într-o carte de povești întâmplările cu ajutorul proiecțiilor HD prin care sunt indicate diversele locuri ale acțiunii cu ajutorul lui Andrei Răuț (video design). Imaginea vie a reprezentației se completează prin costumele de basm spectaculos imaginate de Anca Lazăr. Spectacolul, fermecător vizual, se animă printr-o distribuție reușit aleasă de regizorul Mircea Cornișteanu.
         Povestitorul stârnește mereu micuții spectatori pentru a comenta acțiunea, iar interpretul acestui rol dificil, Ion Ionuț Ciocia susține senzațional dialogul cu aceștia. Actor cunoscut și din serialul irezistibil și plin de tâlcuri “Las Fierbinți”, cu mult firesc tratează dialogul cu fiecare micuț și povestește palpitant fantastica transformare a porcului în Făt Frumos. Este ca un părinte plin de îngăduință care adresează cu umor întrebări sau relatează povestea.
         Acțiunea are foarte multe personaje, creionate din replici puține pe care actorii le prezintă excelent. Întâlnirile cu Alexandrina Halic în rolul Babei, cu Cristian Boeriu în cel al Moșului, cu Mihai Verbițchi în Împăratul surd la sfaturi, cu Sibylla Oarcea în Vrăjitoarea sau cu Cornelia Pavlovici în Sfânta Miercuri și Duminică, sunt încântătoare. Tinerilor actori Alma Bolangiu și Alexandru Ștefănescu le revin personajele cheie – fata Împăratului și porcul care devine magic Făt Frumos, iar interpreții dezvoltă cu haz și sensibilitate istoria lor fantastică. Distribuția se completează cu Sebastian Petrovici (Un pinguin), Camelia Andriță (Slujnica), Cezar Vlad Popescu (Un străjer, credinciosul Împăratului) care sunt ireproșabili în scurtele lor apariții. Distribuția este alcătuită din actori înzestrați, capabili să dea viață unor personaje de basm, dar din păcate, ei nu beneficiază de un spațiu de joc unde să își evidențieze permanent talentul.

         “O poveste a porcului” este un reușit spectacol modern ca formulă, necesar pentru a atrage la teatru, Marele Public de mâine.

Un comentariu:

  1. sunt de argint de la Garman, m-am căsătorit acum 8 ani fără un copil, căutam cu disperare o soluție pentru că doctorul a spus că nu pot rămâne însărcinată, dar un prieten de-al meu m-a îndrumat către un jucător de vrăji numit Dr. White și i-a explicat problemele mele și mi-a promis că totul va fi bine cu mine în 12 zile, mi-a dat câteva instrucțiuni pe care le-am făcut perfect, am fost la spital pentru test și mi-au confirmat că sunt însărcinată cu o săptămână și acum am frumosul meu fiu și mai am o altă sarcină chiar acum, mulțumesc ție dr White, contactează-l pentru tot felul de soluții,

    1) dacă doriți să returnați Ex.
    2) dacă vrei vraja să rămâi însărcinată.
    3) dacă doriți să opriți avortul spontan.
    4) dacă vrei să fii iubit de cineva.
    5) vraja pentru a vindeca tot felul de boli sau boli.
    Si altii.
    el este cel mai bun și foarte adevărat. wightmagicmaster@gmail.com. WhatsApp: +17168691327

    RăspundețiȘtergere